Strona główna » Regulamin

Regulamin

Regulamin sklepu internetowego
sklep.dywan4u.pl

§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
 
  1. Niniejszy regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez Romana Trętowskiego, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Trętowski Roman, za pośrednictwem sklepu internetowego www.sklep.dywan4u.pl, zwanego dalej „Sklepem”, oraz zasady i warunki świadczenia przez Romana Trętowskiego nieodpłatnych usług drogą elektroniczną.
  2. Sklep prowadzony jest przez Romana Trętowskiego, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Trętowski Roman, ul. Lubiejewska 48, 07-300 Ostrów Mazowiecka, NIP: 7591002424, REGON: 550435611, adres e-mail: dywanyostrow@gmail.com, tel. 604 212 431, numer rachunku bankowego: 38 1020 3802 0000 1502 0009 5125.

§ 2 DEFINICJE
 
  1. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  2. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonująca czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  3. Przedsiębiorca z uprawnieniami konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  4. Klient - każdy podmiot z którym może być zawarta Umowa sprzedaży lub mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną.
  5. Klient uprzywilejowany – Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta.
  6. Sprzedawca – Roman Trętowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Trętowski Roman, ul. Lubiejewska 48, 07-300 Ostrów Mazowiecka, NIP: 7591002424, REGON: 550435611, wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Rozwoju i Technologii, adres e-mail: dywanyostrow@gmail.com, tel. 604 212 431, numer rachunku bankowego: 38 1020 3802 0000 1502 0009 5125.
  7. Umowa - umowa sprzedaży zawarta na odległość pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą, za pośrednictwem Sklepu.
  8. Towar – rzecz ruchoma oferowana do sprzedaży, mogąca być przedmiotem Umowy.
  9. Konto – indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu rejestracji i zawarciu umowy świadczenia usługi prowadzenia Konta, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem.
  10. Rejestracja – czynność wymagana dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności Sklepu.
  11. Formularz rejestracji – formularz dostępny na Stronie internetowej Sklepu, umożliwiający utworzenia Konta.
  12. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, w którym Klient składa Sprzedawcy ofertę zawarcia umowy zawierające w szczególności rodzaj i ilość Towaru, będącego przedmiotem zamówienia.
  13. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Towary, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Towarów.
  14. Termin realizacji – termin realizacji Zamówienia przez Sprzedawcę obejmujący czas przygotowania i wysyłki Zamówienia oraz czas jego dostawy,
  15. Dostawa - czynność polegająca na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę Towaru określonego w Zamówieniu.
  16. Usługi nieodpłatne – prowadzenie Konta, formularz kontaktowy, newsletter.
  17. Strona internetowa Sklepu – www.sklep.dywan4u.pl.
  18. Dzień roboczy – dzień od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
  19. Trwały nośnik – materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
  20. Trwałość – zdolność Towaru do zachowania jego funkcji i właściwości w toku zwykłego korzystania.
  21. Regulamin – niniejszy regulamin.

§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
 
  1. Dla prawidłowego korzystania ze Sklepu potrzebne jest:
      1. urządzenie z dostępem do sieci Internet,
      2. przeglądarka internetowa w najnowszej dostępnej wersji stabilnej oferowanej przez autorów przeglądarek: Microsoft Edge, Chrome, Firefox, Opera, Safari, obsługująca JavaScript, akceptująca pliki cookies oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s.
      3. minimalna rozdzielczość ekranu 1280x720 pikseli.
  2. Sprzedawca stosuje mechanizm plików "cookies", które podczas korzystania przez Klientów ze Strony internetowej Sklepu, zapisywane są przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia Klienta. Stosowanie plików "cookies" ma na celu poprawne działanie Strony internetowej Sklepu na urządzeniach Klientów. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia Klienta oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach Klientów ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy Klient może wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia. Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie „cookies” może jednak spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze Strony internetowej Sklepu.
  3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu, spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta.

§ 4 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
 
  1. W celu złożenia Zamówienia w Sklepie niezbędne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta e-mail, akceptacja warunków Regulaminu oraz Polityki Prywatności.
  2. Informacje zawarte na Stronie internetowej sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy.
  3. Zamówienie można złożyć po założeniu Konta lub bez zakładania Konta, lecz po podaniu niezbędnych danych osobowych umożliwiających realizację Zamówienia oraz po złożeniu oświadczenia o zapoznaniu się z Regulaminem i akceptacji jego warunków, a także po wyrażeniu zgody na przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych Klienta umożliwiających realizację zamówienia.
  4. W celu założenia Konta konieczna jest rejestracja i zawarcie umowy świadczenia usługi prowadzenia Konta. Rejestracja jest możliwa po wypełnieniu formularza rejestracji dostępnego na Stronie internetowej Sklepu i przesłaniu go do Sprzedawcy, poprzez wybór funkcji „Utwórz konto”. Do założenia Konta niezbędne jest oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem i akceptacja jego warunków oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych Klienta zawartych w formularzu rejestracji. Założenie Konta jest darmowe.
  5. W trakcie zakładania Konta Klient może wyrazić zgodę na korzystanie z usługi newsletter.
  6. Po przesłaniu Sprzedawcy formularza rejestracyjnego, Klient otrzymuje potwierdzenie założenia Konta na adres e-mail podany w formularzu. Danymi do logowania się do Konta jest adres e-mail oraz hasło ustawione przez Klienta.
  7. Klient ma prawo w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności pisemnie lub za pośrednictwem adresu e-mail.
  8. Zamówienia w Sklepie można składać przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  9. Dodanie Towaru do Zamówienia następuje poprzez wybór funkcji „dodaj do koszyka” pod danym Towarem zamieszczonym w Sklepie. Następnie Klient po skompletowaniu całego Zamówienia i wskazaniu „w koszyku” formy dostawy oraz formy płatności składa Zamówienie poprzez wysłanie formularza Zamówienia do Sprzedawcy, wybierając funkcję „zamawiam i płacę”. Przed złożeniem Zamówienia Klient jest informowany o łącznej cenie za wybrany Towar oraz formę dostawy, a także o jakichkolwiek innych kosztach.
  10. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie przesyła na adres e-mail Klienta potwierdzenie wpłynięcia złożonego Zamówienia.
  11. Po potwierdzeniu złożenia Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz przystępuje do jego realizacji. Sprzedawca potwierdza otrzymanie Zamówienia oraz przystąpienie do jego realizacji poprzez wysłanie do Klienta na jego adres e-mail informacji o potwierdzeniu otrzymania  Zamówienia i przystąpieniu do jego realizacji. Informacja o potwierdzeniu otrzymania Zamówienia i przystąpieniu do  jego realizacji jest oświadczeniem o przyjęciu oferty przez Sprzedawcę i z chwilą jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa. Po zawarciu Umowy, Sprzedawca potwierdza Klientowi warunki Umowy, przesyłając je na trwałym nośniku, na adres e-mail Klienta lub pisemnie na wskazany przez Klienta adres. Wraz z informacją o przyjęciu Zamówienia do realizacji, Klient otrzymuje numer rachunku bankowego, na który należy przelać właściwą kwotę, stanowiącą łączną cenę za wybrany produkt oraz sposób dostawy, a także inne ewentualne koszty.
  12. Cena Towaru jest podana w złotych polskich i stanowi cenę brutto. Cena ta nie zawiera kosztów Dostawy i innych ewentualnych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową. Klient jest informowany o łącznej kwocie do zapłaty za Zamówienie przed złożeniem Zamówienia.

§ 5 PŁATNOŚCI
                                                                         
  1. Za złożone Zamówienie Klient może wybrać następujące formy płatności:
  1. przedpłata:
- przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy,
- karta płatnicza Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro,
- przelew bankowy poprzez zewnętrzny system płatności Shoper (podmiotem świadczącym obsługę płatności jest Blue Media S.A.),
  1. za pobraniem:
- gotówką w momencie dostarczenia Towaru do Klienta,
- kartą lub gotówką w momencie odbioru osobistego Towaru.
  1. W przypadku wyboru przez Klienta przedpłaty jako formy płatności, Klient powinien dokonać płatności w terminie 5 dni roboczych od dnia złożenia Zamówienia.
  2. W przypadku braku płatności w tym terminie 5 dni roboczych od dnia złożenia Zamówienia, Sprzedawca jest uprawniony do odstąpienia od Umowy. Odstąpienie od Umowy może nastąpić w terminie 2 miesięcy od dnia zawarcia Umowy. W takiej sytuacji, Sprzedawca prześle Klientowi na trwałym nośniku oświadczenie o odstąpieniu od umowy. 
  3. W przypadku niektórych form płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie Zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu Zamówienia.

§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA I DOSTAWA
 
  1. W przypadku, gdy Klient wybrał przedpłatę jako formę płatności, Sprzedawca przystąpi do realizacji Zamówienia po jego opłaceniu.
  2. W przypadku, gdy w ramach jednego Zamówienia Klient wybrał Towary o różnym Terminie realizacji, Zamówienie zostanie zrealizowane w terminie wskazanym dla Towaru o najdłuższym Terminie realizacji. W takim przypadku Klient może jednak żądać dostarczenia Towarów częściami, przy czym wówczas Klient ponosi koszty każdorazowej dostawy Towaru.
  3. Towar jest dostarczany wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  4. Klient może wybrać następujące formy dostawy Zamówienia:
  1. za pośrednictwem kuriera,
  2. za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A.
  1. Początkiem biegu terminu realizacji Zamówienia jest:
  1. w przypadku wyboru przez Klienta formy płatności w ramach przedpłaty – dzień uznania rachunku bankowego Sprzedawcy,
  2. w przypadku wyboru przez Klienta formy płatności za pobraniem – dzień zawarcia Umowy.
  1. Klient może odebrać Towar osobiście w siedzibie Sprzedawcy w godzinach otwarcia sklepu stacjonarnego.
  2. W przypadku wyboru odbioru osobistego przez Klienta, Towar będzie gotowy do odbioru we wskazanym Terminie realizacji zamówienia. Dodatkowo Sprzedawca poinformuje Klienta o gotowości Towaru do odbioru za pośrednictwem wiadomość e-mail. W przypadku, gdy w ramach jednego Zamówienia Klient wybrał Towary o różnym Terminie realizacji, Zamówienie będzie gotowe do odbioru w terminie wskazanym dla Towaru o najdłuższym Terminie realizacji. W takim przypadku Klient może jednak żądać odbioru osobistego Towarów częściami.
  3. Dostawa jest odpłatna, chyba że Klient wybrał opcję odbiór osobisty. Koszty dostawy ponosi Klient. Ewentualne koszty odbioru osobistego ponosi Klient we własnym zakresie. Koszty dostawy są ustalane w zależności od wybranej przez Klienta formy dostawy oraz wielkości Towaru objętego Zamówieniem.
  4. W dniu wysłania Towaru do Klienta, Sprzedawca informuje Klienta o wysyłce Zamówienia poprzez wysłanie informacji na adres e-mail Klienta.
  5. Klient jest zobowiązany zbadać Towar w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki, Klient jest zobowiązany dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. Klient ma prawo domagać się spisania protokołu od przewoźnika.

§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
 
  1. Klient uprzywilejowany, może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy bez podania przyczyny.
  2. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się dla Umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności - od objęcia Towaru w posiadanie przez Klienta uprzywilejowanego lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku Umowy, która:
a) obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, jego partii lub części,
b) polega na regularnym dostarczaniu Towaru przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszego z Towarów.
  1. Klient uprzywilejowany może odstąpić od Umowy składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie może zostać złożone pisemnie na adres Sprzedawcy lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Sprzedawcy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  2. Klient uprzywilejowany może odstąpić od Umowy składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu za pośrednictwem formularza udostępnionego na Stronie internetowej Sprzedawcy. Sprzedawca niezwłocznie przesyła Klientowi uprzywilejowanemu potwierdzenie otrzymania oświadczenia.
  3. W przypadku odstąpienia od Umowy umowę uważa się za niezawartą.
  4. Jeżeli Klient uprzywilejowany złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
  5. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, zwraca Klientowi uprzywilejowanemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostawy Towaru. Jeżeli Klient uprzywilejowany wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi uprzywilejowanemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  6. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient uprzywilejowany, chyba że Klient uprzywilejowany wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  7. Jeżeli Klient uprzywilejowany wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi uprzywilejowanemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta uprzywilejowanego do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta uprzywilejowanego dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  9. Klient uprzywilejowany ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
  10. Klient uprzywilejowany ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
  11. Klient uprzywilejowany ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru, w tym ponosi odpowiedzialność za należyte zabezpieczenie zwracanego Towaru przez uszkodzeniem w trakcie transportu.
  12. Jeśli Towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, Sprzedawca informuje Klienta uprzywilejowanego o kosztach zwrotu Towaru w opisie Towaru w Sklepie lub podczas składania Zamówienia.
  13. Klient uprzywilejowany, który wykonuje prawo odstąpienia od Umowy po zgłoszeniu żądania rozpoczęcia wykonania usługi przed upływem terminu do dostąpienia od Umowy, zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy.
  14. Klient uprzywilejowany nie ma prawa odstąpienia od Umowy:
  1. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Klienta uprzywilejowanego lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, np. w której przedmiotem świadczenia jest Towar o właściwościach określonych według specyfikacji przez Klienta w złożonym przez niego Zamówieniu – np. pod wzór podany przez Klienta, obszywany wg wskazań Klienta czy zamawiany w niestandardowych wymiarach, ponadnormatywnych lub wykrawane, ucinane na konkretnie podany przez Klienta wymiar lub długość wg indywidualnych wskazań Klienta,
  2. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
  3. o świadczenie usług, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości.

§ 8 REKLAMACJA I GWARANCJA
 
  1. Towar jest zgodny z Umową, jeżeli zgodne z Umową pozostają w szczególności jego:
  1. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi - również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji,
  2. przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Klientowi uprzywilejowanemu, o którym Klient uprzywilejowany powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
  1. Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z Umową, musi:
  1. nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
  2. występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Klient uprzywilejowany może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
- nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
- przed zawarciem Umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
-  publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Klienta uprzywilejowanego o zawarciu Umowy,
c)  być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Klient uprzywilejowany może rozsądnie oczekiwać,
d) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Klientowi uprzywilejowanemu przed zawarciem Umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
  1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z Umową w zakresie, o którym mowa w ust. 2, jeżeli Klient uprzywilejowany, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z Umową określonych w ust. 2, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
  2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:
  1. zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność,
  2. niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Klienta uprzywilejowanego, wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę lub osobę trzecią.
  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z Umową.
  2. Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Towaru z Umową określonego w ust. 5, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
  3. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Klient uprzywilejowany może żądać jego naprawy lub wymiany.
  4. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Klient uprzywilejowany żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Klient uprzywilejowany żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową w sposób wybrany przez Klienta uprzywilejowanego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
  5. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową, wartość Towaru zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności dla Klienta uprzywilejowanego powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
  6. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Klienta uprzywilejowanego o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta uprzywilejowanego, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Klient uprzywilejowany go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
  7. Klient uprzywilejowany udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Klienta uprzywilejowanego Towar na swój koszt.
  8. Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z Umową, Sprzedawca demontuje Towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
  9. Klient uprzywilejowany nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
  10. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Klient uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
  1. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową zgodnie z ust. 8,
  2.  Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową zgodnie z ust. 10-12,
  3. brak zgodności Towaru z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową,
  4. brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w ust. 7-13,
  5.  z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta uprzywilejowanego.
  1. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową.
  2. Sprzedawca zwraca Klientowi uprzywilejowanemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta uprzywilejowanego o obniżeniu ceny.
  3. Klient uprzywilejowany nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową jest istotny.
  4. Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy Klient uprzywilejowany może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Klienta uprzywilejowanego wraz z Towarami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Klient uprzywilejowany zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową.
  5. W razie odstąpienia od Umowy Klient uprzywilejowany niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Klientowi uprzywilejowanemu cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
  6. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient uprzywilejowany, chyba że Klient uprzywilejowany wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  7. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub za pośrednictwem adresu e-mail Sprzedawcy.
  8. Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację Klienta uprzywilejowanego w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli Sprzedawca nie udzieli odpowiedzi na reklamację w tym terminie, uważa się, że uznał reklamację. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Klientowi uprzywilejowanemu na papierze lub innym trwałym nośniku.
  9. W przypadku Umowy zawartej z Klientem, będącym Przedsiębiorcą, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady Towaru zostaje wyłączona na podstawie przepisu art. 558 § 1 k.c.
  10. W przypadku, gdy na Towar zostaje udzielona gwarancja, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji oraz czasu na jaki została udzielona jest zawarta przy opisie Towaru w Sklepie oraz załączona w formie pisemnej do Towaru.

§ 9 USŁUGI NIEODPŁATNE
 
  1. Sprzedawca świadczy na rzecz Klienta, drogą elektroniczną następujące usługi nieodpłatne:
  1. prowadzenie Konta,
  2. formularz kontaktowy,
  3. newsletter.
  1. Usługi nieodpłatne są świadczone 7 dni w tygodniu, 24 godzin na dobę.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do Usług nieodpłatnych, o czym Klient zostanie poinformowany w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu.
  3. Usługa prowadzenia Konta jest dostępna po dokonaniu Rejestracji i polega na udostępnieniu Klientowi panelu w ramach Strony internetowej Sklepu, w ramach którego Klient ma możliwość modyfikacji danych podanych podczas Rejestracji oraz śledzenia stanu realizacji Zamówienia i historii Zamówień dotychczas zrealizowanych.
  4. Klient po dokonaniu Rejestracji może w każdym czasie żądać usunięcia Konta. Sprzedawca usunie Konto w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia żądania.
  5. Sprzedawca ma prawo zablokować dostęp do Konta i Usług nieodpłatnych, w przypadku działania przez Klienta na szkodę Sprzedawcy lub innych Klientów, naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu do Konta i Usług nieodpłatnych jest uzasadnione względami bezpieczeństwa - w szczególności: przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń Strony Internetowej Sklepu lub innymi działaniami hakerskimi. Zablokowanie dostępu do Konta i Usług nieodpłatnych z wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do Konta i Usług nieodpłatnych. Sprzedawca zawiadamia Klienta o zablokowaniu dostępu do Konta i Usług nieodpłatnych drogą elektroniczną na adres podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym. 
  6. Usługa formularza kontaktowego polega na wysłaniu za pomocą formularza zamieszczonego na Stronie internetowej Sklepu wiadomości do Sprzedawcy. Formularz kontaktowy nie stanowi środka komunikacji online, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 3a ustawy o prawach konsumenta.
  7. Klient może w każdej chwili zrezygnować z usługi formularza kontaktowego poprzez zaprzestanie wysyłania wiadomości do Sprzedawcy.
  8. Usługa newsletter polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę na adres e-mail Klienta wiadomości w formie elektronicznej zawierających informacje o nowych produktach lub usługach oferowanych przez Sprzedawcę. Newsletter jest przesyłany do wszystkich Klientów, którzy zapisali się do tej usługi.
  9. Każdy newsletter zawiera w szczególności: informację o nadawcy, wypełnione pole „temat”, określające treść przesyłki oraz informację o możliwości i sposobie rezygnacji z Usługi nieodpłatnej newsletter. 
  10. W trakcie zakładania Konta przez formularz rejestracyjny, Klient może wyrazić zgodę na korzystanie z Usługi nieodpłatnej newsletter.
  11. Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania newsletter’a poprzez wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w każdej wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach Usługi nieodpłatnej Newsletter. Klient może zrezygnować z otrzymywania newsletter’a również poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail Sprzedawcy.
  12. Klient ma prawo zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z Usług nieodpłatnych. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub za pośrednictwem adresu e-mail Sprzedawcy. Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację Klienta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.




§ 10 ROZWIĄZANIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG NIEODPŁATNYCH
 
  1. Zarówno Sprzedawca, jak i Klient mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usług nieodpłatnych drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem ww. umowy oraz postanowień poniżej.
  2. Klient, który dokonał Rejestracji, rozwiązuje umowę o świadczenie Usług nieodpłatnych drogą elektroniczną poprzez wysłanie do Sprzedawcy stosownego oświadczenia woli, przy użyciu dowolnego środka komunikacji na odległość, umożliwiającego zapoznanie się Sprzedawcy z oświadczeniem woli Klienta.
  3. Sprzedawca rozwiązuje umowę o świadczenie Usług nieodpłatnych drogą elektroniczną poprzez wysłanie do Klienta stosownego oświadczenia woli na adres e-mail podany przez Klient podczas Rejestracji.

§ 11 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
 
  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/pomoc-dla-konsumentow  oraz http://www.uokik.gov.pl/kontakt-inspekcja-handlowa. Ponadto, przykładowo pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami. Poddanie sporu pozasądowej metodzie rozstrzygnięcia jest dobrowolne i będzie w każdym przypadku uzależnione od zgody Sprzedawcy.
  2. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
  1. zwrócenie się do stałego polubownego sądu, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą,
  2. zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między nim a Sprzedawcą,
  3. uzyskanie bezpłatnej pomocy w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich),
  4. złożenie skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§ 12 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca. Przetwarzanie danych osobowych Klientów następuje w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych i ochrony prywatności Klientów przez Sprzedawcę określa Polityka Prywatności, która jest dostępna w zakładce “Polityka Prywatności”.

§ 13 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
 
  1. Sprzedawca informuje o kodeksie dobrych praktyk, przez który rozumie się  zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, przedsiębiorców, którzy zobowiązali się do ich przestrzegania w odniesieniu do jednej lub większej liczby praktyk rynkowych.
  2. Zapoznanie się z kodeksem dobrych praktyk jest możliwe poprzez zapoznanie się z ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
  3. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Sklepu, Strony internetowej Sklepu lub usług nieodpłatnych świadczonych przez Sprzedawcę, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
  4. Sprzedawca oświadcza, że publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Klienta z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Hasła.
  5. Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która naruszałaby interes Sprzedawcy.
  6. Prawem właściwym do rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie Regulaminu jest prawo polskie.
  7. Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem uprzywilejowanym jest sąd właściwy zgodnie z przepisami ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego.
  8. Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów pomiędzy Sprzedawcą a Przedsiębiorcą jest sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
  9. Treść Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony internetowej Sklepu.
  10. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie Zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania Zamówienia przez Klienta. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia opublikowania na Stronie internetowej Sklepu. Sprzedawca poinformuje Klienta na 14 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy zgodnie z postanowieniami § 10 Regulaminu.
  11. Regulamin wchodzi w życie z dniem 04.03.2024 roku.
 


Załącznik nr 1 do Regulaminu

Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Klient uprzywilejowany może, ale nie musi skorzystać:




WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Data ................................

Roman Trętowski
prowadzący działalność gospodarczą pod firmą
Trętowski Roman
ul. Lubiejewska 48, 07-300 Ostrów Mazowiecka
adres e-mail: dywanyostrow@gmail.com


- Ja/My(*) ..................................................................... niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) / o świadczenie następującej usługi(*):

......................................................................................................................
......................................................................................................................
......................................................................................................................

- Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

......................................................................................................................

- Imię i nazwisko Klienta(-ów) uprzywilejowanego(-ych):

......................................................................................................................
- Adres Klienta(-ów) uprzywilejowanego(-ych):

......................................................................................................................

......................................................................................................................

.............................................................................................
Podpis Klienta (-ów) uprzywilejowanego(-ych)
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

(*) Niepotrzebne skreślić.

Przejdź do strony głównej
USTAWIENIA PLIKÓW COOKIES
W celu ulepszenia zawartości naszej strony internetowej oraz dostosowania jej do Państwa osobistych preferencji, wykorzystujemy pliki cookies przechowywane na Państwa urządzeniach. Kontrolę nad plikami cookies można uzyskać poprzez ustawienia przeglądarki internetowej.
Są zawsze włączone, ponieważ umożliwiają podstawowe działanie strony. Są to między innymi pliki cookie pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji lub, zależnie od wybranych opcji, z sesji na sesję. Ich zadaniem jest umożliwienie działania koszyka i procesu realizacji zamówienia, a także pomoc w rozwiązywaniu problemów z zabezpieczeniami i w przestrzeganiu przepisów.
Pliki cookie funkcjonalne pomagają nam poprawiać efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz dostosowywać je do Twoich potrzeb i preferencji np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach.
Pliki analityczne cookie pomagają właścicielowi sklepu zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzi w interakcję ze sklepem, poprzez anonimowe zbieranie i raportowanie informacji. Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony.
Pliki cookie reklamowe służą do promowania niektórych usług, artykułów lub wydarzeń. W tym celu możemy wykorzystywać reklamy, które wyświetlają się w innych serwisach internetowych. Celem jest aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Cookies zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach naszego sklepu internetowego.
ZATWIERDZAM
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
USTAWIENIA
ZAAKCEPTUJ TYLKO NIEZBĘDNE
ZGADZAM SIĘ