Strona główna » Polityka prywatności

Polityka prywatności

Polityka prywatności
sklepu internetowego
sklep.dywan4u.pl

§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
  1. Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem sklepu internetowego sklep.dywan4u.pl, zwanego dalej „Sklepem”.
  2. Właścicielem Sklepu i jednocześnie administratorem danych osobowych jest Roman Trętowski, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Trętowski Roman, ul. Lubiejewska 48, 07-300 Ostrów Mazowiecka, NIP: 7591002424, REGON: 550435611, adres e-mail: dywanyostrow@gmail.com, zwany dalej “Administratorem”.
  3. Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem Sklepu są przetwarzanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej „RODO”.
  4. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony danych osobowych Klientów.

§ 2 CELE I PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH
  1. Administrator zbiera dane dotyczące osób fizycznych dokonujących czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z ich działalnością, osób fizycznych prowadzących we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową oraz osób fizycznych reprezentujących osoby prawne lub jednostki organizacyjne niebędące osobami prawymi, którymi ustawa przyznaje zdolność prawną, zwanych dalej „Klientami”.
  2. Dane osobowe Klientów są zbierane w przypadku:
  1. składania zamówienia w Sklepie, w celu wykonania umowy sprzedaży. Podstawa prawna: niezbędność do wykonania umowy sprzedaży, tj. art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
  2. rejestracji konta w Sklepie, w celu wykonania umowy o świadczenie usługi prowadzenia konta i zarządzania tym kontem. Podstawa prawna: niezbędność do wykonania umowy o świadczenie usługi, tj. art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
  3. korzystania z formularza kontaktowego w Sklepie, w celu wykonania umowy o świadczenie usługi formularza kontaktowego. Podstawa prawna: niezbędność do wykonania umowy o świadczenie usługi oraz zgoda osoby na przetwarzanie danych oraz prawnie uzasadniony interes Administratora, tj. art. 6 ust. 1 lit. a, b oraz f RODO,
  4. subskrypcji newslettera, w celu wykonania umowy o świadczenie usługi newsletter. Podstawa prawna: niezbędność do wykonania umowy o świadczenie usługi oraz zgoda osoby na przetwarzanie danych oraz prawnie uzasadniony interes Administratora, tj. art. 6 ust. 1 lit. a, b oraz f RODO.
  1. W przypadku składania zamówienia, Klient podaje następujące dane:
  1. imię i nazwisko,
  2. numer telefonu,
  3. adres e-mail,
  4. dane adresowe: ulica i numer domu lub lokalu, kod pocztowy, miejscowość, województwo, kraj.
  1. W przypadku gdy Klient jest Przedsiębiorcą, Klient dodatkowo przy składaniu zamówienia podaje następujące dane:
  1. firmę,
  2. NIP,
  1. W przypadku rejestracji konta w Sklepie, Klient podaje następujące dane:
  1. imię i nazwisko,
  2. numer telefonu,
  3. adres e-mail,
  4. dane adresowe: ulica i numer domu lub lokalu, kod pocztowy, miejscowość, województwo, kraj.
  1. Ponadto, Klient dokonujący rejestracji w Sklepie, ustala hasło dostępu do konta.
  2. W przypadku korzystania z formularza kontaktowego, Klient podaje następujące dane:
  1. imię i nazwisko,
  2. adres e-mail,
  3. opcjonalnie numer telefonu.
  1. W przypadku subskrypcji newslettera, Klient podaje następujące dane:
  1. imię i nazwisko,
  2. adres e-mail.
  1. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, przy czym brak podania danych może utrudniać lub uniemożliwić prawidłowe wykonanie usługi lub wykonanie umowy sprzedaży.
  2. Dodatkowo podczas korzystania ze strony internetowej Sklepu mogą być pobierane dane zapisane w plikach cookies, w tym adres IP przypisanych do komputera Klienta lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, typ systemu operacyjnego, czas dostępu.
  3. W celu wystawiania i przechowywania faktur oraz dokumentów księgowych, rozpatrywania reklamacji, udostepnienia danych organom państwowym w granicach i na podstawie przepisów prawa np. dla celów podatkowych i rachunkowych, mogą być przetwarzane niektóre dane osobowe, tj. imię i nazwisko, dane adresowe: ulica i numer domu lub lokalu, kod pocztowy, miejscowość, województwo, kraj, adres e-mail, numer telefonu, numer rachunku bankowego, inne dane niezbędne do rozliczeń finansowych, rozpoznania reklamacji lub zgodne z zakresem żądania uprawnionych organów, a w przypadku gdy Klient jest Przedsiębiorcą, dodatkowo również dane, tj. firma, NIP. Podstawa prawna: niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, tj. art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
  4. W celu ustalenia, dochodzenia i egzekucji roszczeń mogą być przetwarzane niektóre dane osobowe, tj. imię i nazwisko, dane adresowe: ulica i numer domu lub lokalu, kod pocztowy, miejscowość, województwo, kraj, adres e-mail, numer telefonu, inne dane niezbędne do udowodnienia istnienia i zakresu roszczenia, a w przypadku gdy Klient jest Przedsiębiorcą, dodatkowo również dane tj. firma, NIP. Podstawa prawna: prawnie uzasadniony interes, tj. art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
  5. Dane osobowe mogą być przetwarzane także w celach marketingu bezpośredniego produktów i usług Administratora, poprawy jakości sprzedawanych towarów i usług poprzez zasięganie na ten temat opinii lub badań satysfakcji, zarządzania aktywnością na stronie internetowej Sklepu poprzez jej monitorowanie, pod kątem poprawy funkcjonalności obsługi, analizy potrzeb, obsługa komunikatów, opinii lub próśb, gdy nie są one związane z realizacją umowy, tworzenie analiz, zestawień, statystyk oraz archiwizacja, w tym zapewnienie rozliczalności, tj. wykazania spełnienia przez Administratora obowiązków wynikających z przepisów prawa.
  6. Przetwarzane dane osobowe mogą być pozyskiwane od osoby, której dane dotyczą, a także z innych źródeł, np. publicznie dostępnych (rejestrów publicznych), od organów administracji publicznej, innych podmiotów oraz osób fizycznych zobowiązanych do przekazania danych osobowych.
  7. Klient ma prawo do uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są jego dane osobowe, a w przypadku odpowiedzi twierdzącej, Klient ma prawo uzyskać dostęp do danych osobowych.

§ 3 COFNIĘCIE ZGODY NA PRZETWARZANIE DANYCH
  1. Klient ma prawo w dowolnym momencie cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych, którą udzielił Administratorowi.
  2. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  3. Cofnięcie zgody może utrudniać lub uniemożliwić prawidłowe wykonanie usługi lub wykonanie umowy sprzedaży.

§ 4 OKRES PRZETWARZANIE DANYCH
Dane osobowe są przetwarzane przez okres niezbędny do wykonania umowy sprzedaży lub wykonania umowy o świadczenie usług, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń, a ponadto do czasu cofnięcia zgody na przetwarzanie danych, jeśli to ona była jego podstawą, jak również do czasy gdy zostanie przyjęty sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych, w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Administratora lub gdy dane były przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.

§ 5 SPROSTOWANIE I USUWANIE DANYCH
  1. Klient ma prawo żądać Administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących go danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia.
  2. Klient ma prawo żądać od Administratora niezwłocznego usunięcia dotyczących go danych osobowych, a Administrator ma obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć dane osobowe, jeżeli:
a) dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
b) cofnął zgodę, na której opiera się przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania,
c) wniósł sprzeciw wobec przetwarzania jego danych w celach marketingowych,
d) dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
e) dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator,
f)  dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego.
  1. Klient ma prawo żądać od Administratora ograniczenia przetwarzania dotyczących go danych osobowych, jeżeli:
  1. kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
  2.  przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Klient sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
  3. Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne Klientowi do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
  4. Klient wniósł sprzeciw wobec przetwarzania jego danych - do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu Klienta.
  1. Klient ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczył Administratorowi, oraz ma prawo przesłać te dane osobowe innemu administratorowi bez przeszkód ze strony Administratora, któremu dostarczono te dane osobowe, o ile jest to technicznie możliwe.

§ 6 PRAWO DO SPRZECIWU LUB SKARGI
 
  1. Klient ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym profilowania jeżeli Administrator przetwarza te dane do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią. Administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności Klienta, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  2. Jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, Klient ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jego danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim. Wówczas dane osobowe Klienta nie mogą już być przetwarzane do takich celów.
  3. Klient ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jako organu nadzorczego, jeżeli sądzi, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO.

§ 7 PRZEKAZYWANIE DANYCH
  1. W związku z przetwarzaniem danych w celach i na podstawach opisanych powyżej, dane osobowe mogą być udostępniane następującym kategoriom odbiorców:
    1. banki i inne podmiotu realizujące usługi płatnicze,
    2. firmy kurierskie, Poczta Polska,
    3. podmioty zapewniające usługi świadczone drogą elektroniczną,
    4. dostawcy narzędzi do analityki ruchu na stronie,
    5. podmioty zajmujące się hostingiem (przechowywaniem) danych osobowych dla Administratora,
    6. podmioty świadczące usługi w zakresie obsługi i wsparcia systemów teleinformatycznych,
    7. podmioty świadczące usługi marketingowe, prawne i informatyczne,
    8. organom władzy publicznej lub podmiotom wykonującym zadania publiczne.
  2. Administrator obecnie nie planuje przekazywać danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię), („EOG”). W przypadku, gdy Administrator zdecyduje się o przekazaniu danych poza EOG nastąpi to wyłącznie w celu i zakresie dozwolonym przez przepisy prawa. Aktualna informacja o tym znajdzie się na stronie Sklepu w polityce prywatności oraz w punkcie informacyjnym sklepu stacjonarnego.
§ 8 COOKIES
  1. Sklep używa niewielkich informacji tekstowych, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta, zwanych Cookies. Pliki Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  2. Administrator może przetwarzać dane zawarte w plikach Cookies.
  3. Pliki Cookies wykorzystywane są w celu:
    1. ułatwienia Klientowi korzystania z Sklepu podczas jego przeglądania,
    2. późniejszego skojarzenia Klienta w przypadku ponownego połączenia Sklepu z urządzeniem, na którym zostały zapisane,
    3. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Klienci Sklepu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
    4. dostosowania zawartości stron internetowych Sklepu do określonych preferencji Klienta oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb Klienta.
  4. Zakres informacji zbieranych automatycznie zależy od ustawień przeglądarki internetowej Klienta. Klient powinien sprawdzić ustawienia swojej przeglądarki, aby dowiedzieć się jakie informacje są udostępniane przez przeglądarkę automatycznie lub w celu dokonania zmiany tych ustawień. W tym celu zaleca się zapoznanie się z treścią „Pomocy” używanej przeglądarki internetowej.
  5. Zmiana warunków przechowywania lub otrzymywania plików Cookies jest możliwa poprzez konfigurację ustawień w przeglądarkach internetowych. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych tj. przeglądarka internetowa, zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików Cookies w urządzeniu końcowym Klienta. Klienci Sklepu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików Cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików Cookies. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja stosowanej przez Klienta przeglądarki internetowej. Jeśli Klient nie chce otrzymywać plików Cookies, może zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Jednak wyłączenie obsługi plików Cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa lub utrzymania preferencji Klienta może utrudnić, a w skrajnych przypadkach także uniemożliwić korzystanie ze Sklepu.
  6. W ramach Sklepu, na niektórych podstronach, mogły zostać zamieszczone zewnętrzne linki, widgety, kody embed umożliwiające Klientom bezpośrednie dotarcie do innych stron internetowych bądź też podczas korzystania ze Sklepu w urządzeniu Klienta mogą być dodatkowo umieszczone pliki Cookies pochodzące od innych podmiotów w szczególności od dostawców takich jak: Google, Facebook, Instagram, You Tube, w celu umożliwienia skorzystania z funkcjonalności Sklepu zintegrowanych z tymi serwisami. Każdy z dostawców określa zasady korzystania z plików Cookies w swojej polityce prywatności w związku z czym Administrator nie ma wpływu na prowadzoną przez dostawców politykę prywatności oraz wykorzystywania plików Cookies. Ze względów bezpieczeństwa Administrator zaleca, aby przed skorzystaniem z zasobów oferowanych przez inne strony internetowe lub serwisy, każdy Klient zapoznał się z dokumentem dotyczącym polityki prywatności oraz wykorzystywania plików Cookies.

§ 9 PROFILOWANIE
W ramach Sklepu, Administrator może automatycznie dopasowywać pewne treści do potrzeb Klienta, tj. dokonywać profilowania, wykorzystując do tego podane przez Klienta dane osobowe. W przypadku, gdyby profilowanie mogło skutkować podejmowaniem decyzji wywołujących wobec Klienta skutki prawne lub wpływających na Klienta w podobnie istotny sposób, Administrator będzie je przeprowadzać tylko wtedy, gdy Klient wyrazi na to zgodę. Taką zgodę w każdej chwili można odwołać. Przetwarzanie danych do momentu cofnięcia przez Klienta zgody pozostaje zgodne z prawem.

§ 10 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
 
  1. Administrator zastrzega sobie prawo zmiany Polityki prywatności, w szczególności w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  2. Polityka prywatności wchodzi w życie z dniem 04.03.2024 roku.

Przejdź do strony głównej
USTAWIENIA PLIKÓW COOKIES
W celu ulepszenia zawartości naszej strony internetowej oraz dostosowania jej do Państwa osobistych preferencji, wykorzystujemy pliki cookies przechowywane na Państwa urządzeniach. Kontrolę nad plikami cookies można uzyskać poprzez ustawienia przeglądarki internetowej.
Są zawsze włączone, ponieważ umożliwiają podstawowe działanie strony. Są to między innymi pliki cookie pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji lub, zależnie od wybranych opcji, z sesji na sesję. Ich zadaniem jest umożliwienie działania koszyka i procesu realizacji zamówienia, a także pomoc w rozwiązywaniu problemów z zabezpieczeniami i w przestrzeganiu przepisów.
Pliki cookie funkcjonalne pomagają nam poprawiać efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz dostosowywać je do Twoich potrzeb i preferencji np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach.
Pliki analityczne cookie pomagają właścicielowi sklepu zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzi w interakcję ze sklepem, poprzez anonimowe zbieranie i raportowanie informacji. Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony.
Pliki cookie reklamowe służą do promowania niektórych usług, artykułów lub wydarzeń. W tym celu możemy wykorzystywać reklamy, które wyświetlają się w innych serwisach internetowych. Celem jest aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Cookies zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach naszego sklepu internetowego.
ZATWIERDZAM
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
USTAWIENIA
ZAAKCEPTUJ TYLKO NIEZBĘDNE
ZGADZAM SIĘ